I Have Loved You with an Everlasting Love

Con amor eterno te he amado
Jeremías 31:1-6
9 de marzo de 2014

El domingo anterior vimos cómo el profeta Jeremías, en medio del inminente juicio de Dios sobre su pueblo, promete salvación, Jer. 30:11.

Aunque la situación del pueblo de Dios en ese momento era de extrema angustia, dolor y zozobra, éste no era el final para el pueblo de Dios, Jer. 30:7.

Aquí de entrada, tenemos una voz de aliento de parte del Señor para nosotros: por extrema que sea tu situación en este día, este no es el final, de lo contrario no estarías aquí oyendo nuevamente la voz de Dios, sino que esa situación extrema y difícil que estás viviendo, es precisamente la oportunidad para que puedas experimentar de manera real y extraordinaria tanto la gracia como el poder de Dios.

I Have Loved You with an Everlasting Love
Jeremiah 31:1-6
March 9, 2014

Last Sunday we saw how the prophet Jeremiah, in the midst of God's imminent judgment on His people, promises salvation. Jeremiah 30:11

Though the situation for the people of God at that time was one of extreme distress, pain, and anxiety, this was not the end for God's people. Jeremiah 30:7

Here at the beginning we have an encouraging voice from the Lord for us: as extreme as your situation may be today, this is not the end for you. Just the opposite – you wouldn't be here again listening to God's voice except that that extreme, difficult situation that you're living is just the opportunity in which you can experience in a real and extraordinary way the grace as well as the power of God.

Ver artículo completo